Jdi na obsah Jdi na menu
 


V&Z Motorsport TRABI Club Strakonice

25. 1. 2009

TRABI  Club  Strakonice 

   

Trabi club Strakonice vznikl v roce 1995, jako volné spolčení Trabantomaniaků, kteří chtěli být aktivnější než stávající AMK Trabant ve Strakonicích, dělat něco pro zviditelnění legendárního auta jménem Trabant a hlavně místo planného schůzování pořádat a účastnit se různých akcí. U jeho zrodu stáli na začátku 4 nadšenci, kteří postupně přilákali do kluby další členy. Zpočátku se jednalo převážně o výměny zkušeností, občasné výlety a následně navštěvování stále populárnějších srazů v ČR, ale i největšího Trabi srazu ve Zwickau až po po pořádání vlastních srazů. Od začátku fungování klubu byla navázána těsná spolupráce s V&Z Motorsportem, jehož prostřednictvím se Trabi club prezentoval na závodních tratích a který díky svému prodeji náhradních dílů a dovozu Trabantů z Německa zajišťoval členům clubu náhradní díly a v neposlední řadě i samotná auta. Postupem času se někteří členové clubu stali plnohodnotnými členy závodního teamu a vzájemná spolupráce vyústila v jejich spojení ve V&Z Motorsport Trabi club a následně v jeho hlavní činnost - pořádání Trabant srazu.

1995 - Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík a Radek Zajíc zakládají Trabi club, jako volné spolčení nadšenců, jezdící s automobily Trabant. Činnost nebyla nijak oslnivá, většinou šlo o výměny zkušeností z oprav a drobných úprav, případně o ojedinělý výlet.

    

1996 -začátkem roku jsme se dozvěděli, že ve Zwickau se údajně pořádá největší Trabant sraz v Evropě a zatoužili po jeho návštěvě. Po složitém zjišťování potřebných informací, v tu dobu nebyl internet zdaleka dostupný :o)), jsme se ve složení 4 aut vydali na cestu za poznáním. Po příjezdu na letiště ve Zwickau, jsme byli jako u vytržení, jak krásné kousky byly k vidění a jaká vládla atmosféra. Všude samý Trabant a relikvie z NDR, spousta náhradních dílů a doplňků a k pití lahvové pivo Trabant :o))
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk

Obrazek

Obrazek

                          

1997 - během zimy a jara se club rozrostl o několik dalších členů a všichni s nadšením plánovali cestu na sraz do Zwickau. Ještě předtím však prosákla zpráva, že AMK Trabant Plzeň pořádá Trabant sraz nedaleko od Rokycan, v autokempu Holubí Kout. Bylo rozhodnuto, že vyrazíme na náš první sraz v ČR a tak jsme v sestavě 3 aut vyrazily směrem "Holubáč". Po příjezdu jsme si zájmem prohlíželi auta ostatních účastníků, diskutovali o technice a poznávali nové kamarády. Po pěkně prožitém víkendu jsme v neděli opouštěli kemp s dobrými pocity a Radek Zajíc s diplomem za 2.místo v hodnocení vozidel v kategorii "super". Zároveň jsme získali nového nadšeného člena, Pepu Čermína, který si vezl domů diplom za 1.místo v téže kategorii. Pamětníci budou asi dlouho vzpomínat na večerní akci "fotka" :o))Další sraz, na který jsme jeli, byl již zmiňovaný Zwickau a opět nad míru splnil naše očekávání :o)) Odváželi jsme si spoustu nových zážitků, inspirací a v neposlední řadě i různé náhradní díly. I samotná cesta v koloně, a to hlavně přes hranice, pro nás byla vekým zážikem :o) Na podzim se konal další sraz v Holubím Koutě, na který jsme se po jarních zkušenostech všichni těšili. Tentokrát se jednalo o sraz A.I.C.E, takže se ho zúčastnilo i několik posádek z Německa. Vyrazili jsme opět v počtu 3 vozů, když Zajda, inspirován auty z Německa, obul svého Trabanta již na hliníková kola a opatřil mu stylovou SPZ. Víkend jsme si opět užili a v neděli, kdy byla naplánována výstava vozů na náměstí v Plzni, jsme přivezli ukázat závodního Trabanta posádky Zajíc-Slavíček, který se od roku 1997 účastnil závodů historických rallye. V prosinci, vzhledem k absenci možnosti ježdění, jsme uspořádali setkání širšího okruhu přátel v Kulturním domě ve Velkých Hydčicích, ze kterého se nakonec vyklubal 1.TRABANT SRAZ, který položil základní kámen k jejich dalšímu pořádání.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk, David Rataj, Josef Čermín, Richard Šimík, Jindřich Zdráhal, Rudolf Toráč, Veronika Komínková

 

Obrazek

Obrazek

1998 - během zimního období většina členů pracovala na vylepšování svých miláčků tak, aby se mohla předvést na nadcházejících srazech. Klub se zároveň rozrostl o několik dalších členů. Jako první sraz proběhlo setkání Trabantklubů v nedalekém Písku, na který nás odjížděla skupina 5 vozů. Místo konání bylo vybráno v krásném prostředí, ale hned po příjezdu nás však čekalo mírné zklamání, když nám pořadatelé oznámili, že se nacházíme v chráněném území a tím pádem nemůžeme jezdit vlastními auty, ale ty máme zaparkovat a budeme převáženi autobusem. Toto řešení se nám samozřejmě vůbec nelíbilo a celá situace dopadla nakonec tak, že jsme si s kamarády z Plzně udělali v podstatě souběžný mini Trabant sraz, který jsme vyplnili společnými výlety po okolí a kopou zábavy. Nakonec jsme tedy vyráželi k domovům spokojeni, byť jsme na oficiálním srazu téměř nebyli. I díky této zkušenosti v nás začala hlodat myšlenka uspořádat vlastní sraz, na kterém by si účastníci hlavně zajezdili, vyzkoušeli svoji zručnost v ovládání vozu a v neposlední řadě si také užili legrace. Organizace se ujal Zajda spolu se svým kamarádem, bývalým závodníkem s Trabanty a velkým Trabantím nadšencem Standou Viktorou. Během měsíce byl připraven sraz, který navázal na loňské setkání a byl to tedy 2.TRABANT SRAZ. Konal se v krásném prostředí Penzionu Kačerov poblíž Kašperských Hor na Šumavě. Pro účastníky, kterými byli převážně členové našeho klubu a kamarádi, byla připravena slalomová jízda na čas, jízda zručnosti a projížďka podle itineráře.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk, David Rataj, Josef Čermín, Richard Šimík, Jindřich Zdráhal, Rudolf Toráč, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Petr Makrlík, Jana Vondrášková, Milda Mašek

Obrazek

 

Obrazek

1999 - přes zimu se začali Víťa se Zajdou, inspirováni v Německu, zabývat zástavbou motoru Wartburg 353 a kotoučových brzd do Trabanta. Jako jednodušší se pro začátek jevila úprava brzd a tak již na jaře byly k velké spokojenosti v teamovém trénikovém Trabantu zkoušeny kotoučové brzdy z VW Golf. Srazová sezona nebyla nijak bohatá. Zajda s Pepínem se jako zástupci clubu vydali na Setkání Trabantklubů v Liberci, který probíhal v příjemném prostředí autokempu ve městě pod Ještědem. V neděli před odjezdem při drobném extempore v kempu nedobrzdil Zajda svůj vůz a zastavil se až o kolegu :o( Požkozené auto s nabouraným předkem a uřaženým výfukovým potrubím pomohli zpojízdit místní nadšenci. Cesta domů pak již probíhala bez problémů, ale doma následovala hektická oprava, aby byl Trabant připraven za pár dní v plné parádě na cestu do Zwickau. Tam jsme se vydali všichni opět velice natěšeni v sestavě šesti aut. Cestu a celý sraz včetně opětovné návštěvy muzea August Horch jsme si náležitě užili a domů nás přes hraniční přechod Vojtanov triumfálně odjížděla téměř celá česká výprava v počtu cca 30 aut. Jako další a pro náš klub již hlavní akcí byl v sprnu uskutečněný 3.TRABANT SRAZ, který se po minulých zkušenostech konal opět v Kašperských Horách a o jeho hlavní organizaci se opět staral tamdem Zajíc - Viktora. Pro účastníky, kteří tentokrát přijeli již ve větším počtu z různých koutů republiky a bylo jich cca 30, byl připraven vylepšený a prodloužený slalom na čas v bývalých kasárnách, jízda podle itineráře po krásném okolí, výstava vozidel na náměstí a premieru měla jízda zručnosti, disciplína později nazývaná jako "párek". Na základě pozitivních a kladných ohlasů jsme se rozhodli, že v pořádání srazu budeme pokračovat i v příštím roce. Jako poslední akce tohoto roku jsme se účastnili výstavy vozů na náměstí v Sušici v rámci konání srazu A.I.C.E., kam jsme dorazili v počtu 7 aut a přivezli jsme ukázat i 2 závodní Trabanty Radka Zajíce a Libora Vlka.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk, David Rataj, Josef Čermín, Richard Šimík, Jindřich Zdráhal, Rudolf Toráč, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Petr Makrlík, Milda Mašek, Zdeněk Kohout, Jaroslav Pešek, Václav Slivoň

Obrazek

              

2000 - zima byla opět ve znamení práce na autech, kdy se David pustil do lakování a úprav svého stávajícího auta a Zajda chystal na jaro nového, zeleného a kompletně nově postaveného Trabanta. Jeho stavba finišovala a byla dokončena v květnu a poté, co byl vůz v pátek dokončen a ráno prošel STK, vydal se hned v sobotu spolu s Pepínem a Milanem na Setkání Trabantklubů na Lipno. Až na docela chladné a víceméně aprílové počasí se sraz povedl, prohlédli jsme si krásné okolí Lipna a spokojeni jsme ujížděli domu až do doby, než nás zastavila hlídka Policie a Zajda dostal první pokutu za nepovolené úpravy na novotou zářícím autě. Další akcí na kterou jsme vyrazili byl opět již tradiční sraz ve Zwickau a i tentokrát se nám sraz líbil, ikdyž už na něm nebylo k vidění tolik novinek jako v minulých letech a zároveň nabídka dílů a součástek již byla značně tenší než v minulých letech. Během prázdnin dokončil Víťa se Zajdou další sadu kotoučových brzd z VW Golf, které tentokrát putovaly mimo náš klub, a to do Brna. Zároveň značně pokročili v přípravě komponentů potřebných k zástavbě motoru W353, když byla hotová příruba ( povedla se napodruhé ) a téměř připraveny ostatní díly. Koncem srpna se pozornost soustředila na uspořádání již 4.TRABANT SRAZU, který se tentokrát nekonal v Kašperských Horách, ale v nedalekých Soběšicích, kde jsme našli zázemí pro větší počet účastníků, kteří opravdu přijeli v hojném počtu z celé republiky. Pro všechny byla připravena rychlostní zkouška, která se jela dvakrát na čas, jízda podle itineráře, která zavedla posádky do Strakonic a jízda zručnosti. Ta spočívala v projetí krátkého slalomu, přičemž řidič měl zakrytý výhled papírovým kartonem a navigovat ho musel spolujezdec. Zakončená byla již tradičně tradičním "párkem". Večer byl samozřejmě opět zakončen vyhlášením výsledků a veselou zábavou. Dalším srazem, na který jsme se chystali, byl sraz A.I.C.E, který tentokrát probíhal v pro nás nedalekých Kašperských Horách. Po informacích o průběhu srazu v loňském roce jsme se nakonec rozhodli, že se pojedeme podívat pouze na výstavu vozidel účastníků, která měla proběhnout v neděli na námětí v Sušici. Koncem roku jsme dostali první zakázku na kompletní úpravu podvozku Trabanta, majitele ze Železné Rudy, na které začal Zajda s Víťou přes zimu pracovat.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk, David Rataj, Josef Čermín, Richard Šimík, Jindřich Zdráhal, Rudolf Toráč, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Petr Makrlík, Milda Mašek, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš, Jaroslav Pešek, Václav Slivoň, Ladislav Kuneš, Milan Bublík

Obrazek

2001 - hned začátkem roku jsme přišli o jednoho ze zakládajících členů, když při autonehodě tragicky zahynul Petr Čejdík. Během jara pokračovaly práce na úpravě Trabanta. Byly instalovány kotoučové brzdy VW Golf II, snížen a přitvrzen předek, vzadu vyměněny pružiny za kratší a tvrdší, namontovány sportovní zrcátka, sportovní volant a upravena přístrojová deska s přidaným otáčkoměrem. Začátkem května jsme se byli podívat na Dni otevřených dveří v Muzeu A.Horch ve Zwickau. Prohlédli jsme si kompletní sbírky i část depozitáře a následně jsme se účastnili slavnostního odhalení památníku Trabanta v areálu muzea. První sraz, na který za náš klub vyrazil pouze Zajda se " zeleným ", byla Pražská Trabantiáda, konaná koncem května na Strahově. Součástí byla projížďka Prahou a výstava vozů na Letné spojená s různými soutěžemi a vyhlašováním nejhezších vozů srazu, ze které se Zajda odvezl diplom za 1. místo v kategorii Tuning. Dalším navštíveným srazem byl v tradičním termínu opět tradiční Zwickau. Tentokrát, již ale podruhé, stejně jako v loňském roce za hrozného deštivého počasí, které z letištní plochy udělalo neskutečné bahniště. K vidění bylo několik nových a zajímavých vozů, ale vzhledem k počasí jsme domů vyráželi relativně brzy. Začátkem prázdnin se na Zajdu usmálo štěstí, když se mu podařilo sehnat a koupit hliníková kola RH s origální roztečí na Trabanta. Letní měsíce nebyly na další akce nijak bohaté a tak všechna činnost směřovala k pořádání již 5.TRABANT SRAZU, který se tentokrát opět konal na jiném místě. Vzhledem k opětovnému navýšení počtu účastníku jsme byli nuceni hledat větší prostory a tudíš se místo konání přesunulo z krásného šumavského prostředí do okolí Blatné, přesněji řečeno do rekreačního areálu v Dolu u Sedlice nedaleko Blatné. Pro všechny účastníky čekaly oblíbené soutěže jako byl "párek" a jízda zručnosti, jízda podle itineráře zakončená společnou projížďkou a focením. Počasí nám tentokráte moc nepřálo, ale v době konání soutěží se vždy alespoň na chvíli umoudřilo, za což mu patřil náš dík :o) Ve stejném duchu, tedy alespoň co se nepřejícího počasí týkalo proběhl v září sraz A.I.C.E. v Plasech u Plzně, na který jako zástupce klubu vyrazil zase pouze Zajda. Vzhledem k tomu, že ani konec léta a podzim nebyl na jiné akce moc bohatý, pustil se Víťa se Zajdou do dokončování zástavby motoru W 353. Jako pokusný vůz se Víťa rozhodl použít svého Trabanta a tak během podzimu a zimy pokračovaly práce na montáži a oživení agregátu.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Petr Čejdík, Radek Zajíc, Libor Vlk, David Rataj, Josef Čermín, Richard Šimík, Rudolf Toráč, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Petr Makrlík, Milda Mašek, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš, Jaroslav Pešek, Ladislav Kuneš, Milan Bublík

                    Dol u Sedlice          Dol u Sedlice - RZ             Dol u Sedlice - RZ

2002 - během zimy a jara se podařilo motor do auta naistalovat tak, že fungoval a auto jezdilo, a tak se Víťa pustil do jízdních zkoušek, během kterých došlo ještě k několika žměnám a úpravám, které se týkaly hlavně podvozkových částí. Místo původních bubnových brzd přišly na řadu, konečně také v nějakém našem klubovém autě, kotoučové brzdy " made in TRS ". Nakonec se vše podařilo sladit a s autem panovala maximální spokojenost. Zajda začal na jaře s úpravou nového Trabanta na tréninkový vůz. Hlavní úpravou prošel podvozek a brzdy a první zkušební jízda nového auta byla na Trabant sraz Butov, pořádaný v květnu Trabantklubem Plzeň. Na sraz se vydal za náš klub  Zajda a Zdeněk Kohout. Nové prostory rekreačního střediska Butov u Hracholusské přehrady byly super a sraz se velice povedl.  Pro některé účastníky se večerní zábava protáhla až do pozdních hodin a někteří spát téměř nešli. Po tomto srazu následoval tradiční Zwickau, který jsme ale museli poprvé od vzniku klubu oželet, protože jeho termín se kryl se závody, na kterých startoval Zajda s Víťou a také nový teamový jezdec Josef Kubeš. Během léta se začal pomalu připravovat další, již 6.ročník TRABANT SRAZU, pro který byl vybán z kapacitních důvodů opět jiný areál. Tentokrát se jednalo o areál dětského tábora ve Vrbně u Blatné, který nabízel dostatečnou kapcitu jak ubytovací, tak stravovací a parkovací. Přípravy však narušila srpnová povodeň, která zasáhla teamovou dílnu V&Z Motorsport, a tak se za přispění členů klubu pracovalo na odstrňování následků, ikdyž některé se odstranit nepodařilo a hodně věcí bylo zničeno. Sraz se nakonec podařilo za přispění všech obětavých pořadatelů všas připravit. Počasí nám tentokrát přálo a i účast byla opět vysoká, takže s průběhem srazu panovala spokojenost. Dalším a posledním srazem tohoto roku bylo setkání A.I.C.E, probíhající v polovině září v nedalekém Nepomuku. Pouze na jeden den vyrazil Víťa a Zajda ukázat svá auta. Velký zájem byl a zástavbu motoru Trabant ve Víťově autě. Cestou zpět domů se k nim přidalo ještě několik kamarádů z Plzně a společně se zastavili na pozdní oběd. Po prázdninách dokončil Jaromír Zajíc stavbu nového Trabanta, a tak se nám klubový park rozrostl o další auto. Ve zbytku roku jsme již žádné akce nenavštívili a pomalu jsme se ukládali k zimnímu spánku....:o)
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Libor Vlk, Josef Čermín, Richard Šimík, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Petr Makrlík, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2003 - začátek roku byl hlavně ve znamení stavby nového závodního vozu s motorem W353, ke kterému se team V&Z Motorsport rozhodl na základě dobrých zkušeností z provozu Víťova auta. Na jaře se podařilo zakoupit bývalé závodní auto, ze kterého začala přestavba probíhat. Veškeré práce prováděli Zajda, Víťa a Jaromír Zajíc. Během stavby auta  Zajda oprášil " zeleného" a odskočil si na jeden den na sraz do Písku, který se konal koncem května a byl spojen se setkáním A.I.C.E. V sobotu proběhla výstava vozů na náměstí v Písku zakončená návštěvou u Starosty města a následný přesun do rekreašního střediska v Protivína. Další činnost byla směřována pouze k úspěšnému dokončení stavby závodního auta, která se nakonec podařila a byla korunována úspěšných startem na závodech ve Vlašimi. Ta se bohužel opět termínově kryla se srazem ve Zwickau, takže ani tentokrát jsme do Německa nevyrazili. Poté následovala hektická příprava 7. TRABANT SRAZU, který se tentokrát nikam nestěhoval a s radostí jsme využili pohostinnosti dětského tábora ve Vrbně. Počasí bylo opět skvělé, počet účastníků opět vyšší a tak i naše spokojenost byla veliká. V rámci srazu jsme stihli i staticky prezentovat 2 závodní vozy Trabant teamu V&Z Motorsport, když ostatní jezdci teamu se se svými vozy srazu účastnili. Po Vrbně jsme již žádný sraz nenavštívili.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Libor Vlk, Josef Čermín, Richard Šimík, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2004 - rok 2004 byl víceméně již druhým rokem, kdy klubová činnost pomalu opadala, někteří členové byli z různých důvodů nuceni svá auta prodat, jiní neměli moc prostoru z časových důvodů a většina aktivních členů se postupně stále více zapojovala a přesouvala do závodní činnosti V&Z Motorsport teamu. Jaro nebylo na naši činnost nikterak bohaté, pouze se připravovaly závodní vozy na novou sezonu. Prvním srazem, na který nakonec vyrazil pouze Zajda, byl sraz na Butově, který sekonal v květnu. Shodou okolností bohužel ve steném termínu jako jeden za závodních podniků a tak se účast na srazu omezila na nedělní návštěvu výstavy vozů účastníků srazů na hlavním náměstí v Plzni. Akce byla povedená, na náměstí se sjelo dost aut a hlavně díky mediální prezentaci se sešlo velké množství přihlížejících. Následoval tradiční vrchol mezinárodní srazové sezony, a to sraz ve Zwickau. Z našeho klubu vyrazil na celý víkend Zdeněk Kohout a pouze na sobotu se po dvouleté pauze také Zajda s Jaromírem jeli podívat, co nového v rodišti Trabanta. Vraceli se s mírným zklamáním, protože úroveň srazu opět mírně poklesla a i nabídka zajímavých náhradních dílů a doplňků byla podstatně menší než dříve. Samozřejmostí byla také návštěva Muzea A.Horch, kde jsme opět obdivovali krásně udržované a restaurované modely automobilky ze Zwickau. Během prázdnin jsme se opět pustili do příprav našeho srazu. Hlavní přípravy 8. TRABANT SRAZU opět obstaral Zajda se Standou za vydatné pomoci mnoha pomocníků při samotném průběhu srazu.Opět jsme využili areálu tábora ve Vrbně a na programu byly osvědčené soutěže. Mezi návštěvníky jsme měli i účastníky z Německa, kterým se u nás dle jejich vyjádření líbilo. Počasí se také vydařilo na výbornou, takže se srazem panovala spokojenost. Jeho zakončení udělal také již tradiční výlet po Šumavě. Po Vrbně se konalo ještě několik srazů, ale nikdo z klubu se již žádných nezůčastnil.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Libor Vlk, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2005 - jak pro nás skončila srazová sezona v roce 2004 brzy, tak v roce 2005 brzy začala. Již v březnu bylo připraveno setkání v Praze, které bylo koncipováno jako posezení, popovídání a návštěva motokárové dráhy v Radotíně a za náš klub se ho zůčastnil Zajda. Následoval již tradiční Butov, kam v polovině května vyrazil se "cvičkou" Zajda. Vzhledem k nedostatku času pouze na sobotu, ale i tak odjížděl spokojen. Organizace sice tentokrát trošku pokulhávala, ale sekání s řadou kamarádů vše vynahradilo. Třešničkou na dortu bylo vítězství ve slalomovém závodě do vrchu, který se konal na příjezdové komunikaci. S týdenním odstupen následovalo setkání A.I.C.E v Rovišti u Příbrami. Srazu se účastnil opět pouze Zajda, ale vzhledem k opětovné termínové kolizi se závody, zase jen na sobotní odpoledne. Po Rovišti následovalo několik srazů, na jejichž počet a celkový rozmach byl tento rok velice bohatý. Objevilo se mnoho nových pořadatelů v různých koutech ČR a jejich srazy si získávali značnou oblibu a zároveň se začalo tvořit velice příjemné "zdravé" jádro příznivců, kterří spolu udržovali i těsnější kontakty než jenom při setkáních na srazech. My jsme se ale již pustili do přípravy 9. TRABANT SRAZU, již téměř tradičního Vrbna, které si již získalo díky svému příjemnému a přátelskému prostředí značnou oblibu. Sraz proběhl v tradičním duchu s klasickými soutěžemi a opět za velice krásného počasí. Počet účastníků byl také veliký, takže jsme opět museli být spokojeni. Další sraz následoval 2 týdny po Vrbně a byl jím sraz A.I.C.E pořádaný v Plzni. Jako zástupce našeho klubu plánoval cestu pouze Zajda a nakonec se jel podívat pouze na sobotu, protože v pátek se ve Strakonicích konal sraz veteránů, který byl také velice zajímavý. V sobotu se přidal k ostatním účastníkům srazu při jejich výletě na Vodní hrad Švihov a ztrávil s nimi příjemný den. Během dalších 2 týdnů jsme se chystali na premiérový sraz na Lipně, který prvním rokem pořádala skupina nadšenců z Českého Krumlova. Spolu se Zajdou se na sraz vydal i Leoš a nutno říci, že si užili krásný víkend v krásném prostředí Lipna za krsného podzimního počasí. Závěr akce obstarala návštěva Českého Krumlova, kde probíhali městské slavnosti a tak odjížděli velice spokojeni. Poslední akcí bohaté srazové sezony které se zúčastnil Zajda byla Trabantiáda v Praze, konaná koncem října za hezkého a slunečného podzimního počasí. Návštevníků přijelo mnoho a díky konání srazu na parkovišti u ocbhodního domu Tesco v Letňanech bylo i mnoho přihlížejících a zvědavých zájemců z řad veřejnosti. Tímto srazem jsme ukončili srazovou sezonu a těšili jsme se na novou.Na našich autech se nic moc nového neudálo, žádná nová do klubu nepřibyla a většina klubové činnosti se opět realizovala během závodů a závodních činností závodního teamu.

Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2006 - zčátkem roku se Víťa rozhodl, že prodá svého Trabanta, protože časové vytížení mu již téměř nedovolovalo aktivní účast na srazech a ani plnohodnotné užívání si auta. K jeho koupi se nakonec rozhodl Zajda, protože chtěl zachovat auto v klubu. Během roku na něm udělal několik úprav a účastnil se s ním téměř všech navštívených srazů tohoto roku. Dalším, kdo postupně vylepšoval a upravoval svoje auto byl Jaromír, který se zároveň začal účastnit také závodů, jako plnohodnotný jezdec teamu. Sezona pro nás začala opět relativně brzy, a to pozváním Trabantklubu Plzeň na výstavu Mobil Salon do Českých Budějovic, kde jsme přispěli svými auty k prezentaci vozů z NDR v samostatném pavilonu. Přivezli jsme 3 naše auta a celkový počet vystavovaných vozů byl cca 15. Výstava se u návštěvníků setkala s velmi kladným ohlasem a tak i my jsme byli velce spokojeni. Po této akci následoval první klasický sraz, a sice sraz úplně nový, jehož 1. ročník se konal v krásném prostředí Českého ráje. Jako zástupce klubu se akce zúčastnl Zajda a na srazu se mu velce líbilo. Hned příští týden následoval tradiční Butov, kam Zajda dorazil až v sobotu večer, ale i tak se akce velice povedla a vzpomínku budou zajímavé. V rychlém sledu následoval během 14 dnů sraz na Moravě, kam Zajda odjížděl opět jako jediný zástupce našeho klubu a večer na sebe ještě vzal důvěru a odpovědnost v podobě člena hodnotící komise při vyhlašování Mistra ČR v Trabant tuningu. Srazu sice trošku nepřálo počasí, ale jinak se víkend velice povedl. Čas letních měsící jsme opět věnovali přípravě již 10. jubilejního ročníku TRABANT SRAZU, který se konal opět v příjemném prostředí tábora ve Vrbně. Práce tentokrát bylo tak nějak více, protože jsme se snažili uspořádat opravdu kvalitní výroční sraz. Počasí nám opět velice přálo, počet účastníků byl také velmi vysoký a tak jsme po náročném víkedu byli s průběhem srazu spokojeni. Jeho zakončení obstarala tradiční vyjžďka po Šumavě. Hned další víkend se konalo setkání A.I.C.E. v Rovišti u Příbrami. Bohužel se nám opět termínově kryl se závody a tak jsme se na sraz jeli podívat pouze na sobotu večer. V sobotu večer byla na programu také Valná hromada A.I.C.E. a s ní i volba nového výboru. Zároveń byla naplánována další schůzka v Plzni a předjednána schůzka na Lipno. Tam proběhlo také zvolení jenotlivých kandidátů do funkcí a Zajda akceptoval návrh na jeho zvolení do funkce předsedy ZS AICE ČR. Sraz na Lipně se konal v tradičním termínu koncem září a opět byl velice povedený. Celý víkend jsme si užívali krásného podzimního počasí a velice příjemného prostředí přehrady Lipno. Za náš klub se srazu zúčastnil opět pouze Zajda. Posledním srazem sezony, na který se vydal spolu se Zajdou i Jaromír, byla koncem října Trabantiáda v Praze. Sraz, který se opět konal před nákupním centrem Tesco v Letňanech opět navštívilo mnoho příznivců vozů z NDR a kromě nevlídného deštivého počasí se povedl. Rok 2006 byl jedním z nejbohatších na různé srazy a setkání po celé republice a zároveň jedním z těch, kdy jsme navštívili jejich největší počet.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2007 - rok 2007 pro nás byl zvelice zajímavý z toho důvodu, že jsme slavili 50 let od zahájení výroby Trabanta v továrně ve Zwickau. Sezona 2007 tak začala velice brzy. Již v únoru se nový výbor A.I.C.E.rozhodl oprášit tradici různých technických školení a uspořádal nultý, zkušební ročník Technického školení AICE. Pro jeho konání byly vybrány prostory Zemědělské školy v Blatné a nutno říci, že o akci byl  veliký zájem.Po dlouhé době se na ni vydali i téměř všichni členové našeho klubu a rozhodně nebyli zklamáni. Další akcí byl opět Mobil Salon v Českých Budějovicích, který tentokrát spolupřadal s Trabantklubem Plzeň i ZS AICE. Na akci jsme opět přivezli ukázat 3 naše klubová auta a Jaromír se ještě v neděli úspěšně zúčastnil slalomového závodu, který se konal na výstavišti v rámci výstavy. Z akce jsme opět odjížděli velice spokojeni a nutno přiznat, že i mile překvapeni velkým zájmem návštěvníků na vystavovaná auta. Následoval květen a na jeho začátku sraz na Butově, kam zamířil Zajda s Jaromírem, ale pouze na sobotní část programu. Sraz se povedl, pouze počasí trošku stávkovalo, když během dne účastníky srazu pronásledovalo přeháňkami a večer nás při odjezdu vyprovázela opravdu silná bouřka s průtrž mračen. Již za týden po Butově vyrážel Zajda na sraz v Českém Ráji, který po loňském prvním ročníku opět přivítal veliké množství příznivců značky a vyklubal se z něj jeden z největších srazů v ČR. I letošní ročník se podařil, počasí přálo a Zajda si domů ještě přivezl pěkného čtyřtakta, kterého již delší dobu sháněl. Dalsím plánovaným srazem byla Morava, ale vzledem k časovému vytížení jsme nakonec museli svoji účast odvolat. Vypravili jsme se tedy po několika letech aspoň do Zwickau. Sraz byl povedený, proběhly oslavy 50let od zahájení výroby Trabanta a byly otevřeny některé nové výstavní expozice, včetně zcela nově vybudovaného Muzea A.Horch, kde je k shlédnutí fantastická expozice historie výroby automobilů v závodech Horch, Auto Union a Trabant. Po návratu jsme se opět pustili do hlavní fáze příprav srazu ve Vrbně, které narušila pouze návštěva srazu na Želivce, kam se na sobotní čás jel podívat Zajda. Sraz probíhal v krásném prostředí Želivky a i účast na něm byla veliká. Pak už nás čekala pouze práce na přípravách 11. TRABANT SRAZU ve Vrbně. Po kladných ohlasech jsme se rozhodli s pořádáním srazu pokračovat i po 10. ročníku. Program srazu byl víceméně tradiční, o hlavní zajištění tratí se opět výborně postaral Standa a iúčastníků jsme přivítali opět velké množství a nejenom z ČR. Počasí nám také přálo, takže jsme při závěrečném hodnocení mohli být opět relativně spokojeni. Završením srazu byla opět společná vyjížďka, tentokráte na rozhlednu Svatobor. Po Vrbně jsme se již těšili na Lipno, kde nás opět přivítalo krásné slunečné podzimní počasí a i zajímavý program. Sraz probíhal v poněkud komornější atmosféře, ale nálada byla výborná a v neděli se nám z krásného prostředí ani nechtělo domů. Měsíc po Lipně následovala Trabantiáda v Praze, kam se jako zástupci klubu vydali Zajda s Jaromírem. Program srazu byl tentokrát rozvržen do celého víkendu a v sobotu celkem přálo i počasí. To podpořilo velkou účast a i velký zájem z řad veřejnosti, protože dopolední program probíhal opět před obchoním domem Tesco v Letňanech. V neděli nás však na cestě domů provázely již sněhové přeháňky :o(( Poslední akcí roku 2007, byla Oslava zahájení výroby Trabanta v Plzni, jejíž součástí bylo i otevření soukromé výstavní expozice vozidel koncernu IFA. Vzhledem k termínu konání, začátek listopadu, již bylo počasí téměř zimní a deštové a sněhové přeháňky doprovázely návštěvníky během celého dne. Návštěvou tohoto setkání jsme rok 2007 uzavřeli, žádné výrazné změny na autech nikdo z členů neprovedl a ani členská základna se nikterak neměnila.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

2008 - sezona roku 2008 začínala opět velice brzy, a to 1. technickým školením, které opět proběhlo v Blatné a pořádal ho ZS AICE. Za náš klub se ho účastnili pouze Zajda a Jaromír a i tento ročník se vydařil a všichni účastníci si odnášeli mnoho nových vědomostí. Plán na další návštěvy akcí a srazů byl tento rok poněkud omezem vzhledem ke zvýšenému počtu startu na závodech, když Zajda i Jaromír absolvovali se svými spolujezdci kompletní seriál TWRC a Rallye Cupu. Z tohoto důvodu jsme také nevystavovali žádná klubová auta na výstavě Mobilsalon, kde měla značka IFA opět samostatný pavilon v režii ZS AICE a za ZS ho zajišťoval právě Zajda,  ale pouze nedělního závodu, který byl součástí TWRC. Mobilsalon se povedl stejně jako v minulém roce a vystavená auta poutala velkou pozornost návštěvníků. Prvním opravdovým srazem, kam vyrazil Zajda, byl Český Ráj. Časové vytížení mu však dovolilo návštěvu pouze v sobotu a neděli, kdy proběhla Valná hromada ZS AICE. Hlavním sobotním propgramem byla velká spanilá jízda krásnou krajinou Českého Ráje, která se za hezkého slunečného počasí velice povedla. Po dlouhém vyhlašování výsledků byla na řadě v neděli dopoledne Valná hromada ZS AICE. Po jejím skončení se hodně účastníkům ještě nechtělo domů a tak poslední odjížděli k domovu až v pozdním odpoledni. Hned následující víkend se konal tradiční Butov, kam vyrážel za náš klub opět pouze Zajda. Poklidná atmosféra, příjemné prostředí přehrady Hracholusky a plno kamarádů opět z tohoto srazu odělalo velmi zajímavý víkend. Po Butově následovalo opět několik závodů a na návštěvu srazů, kterých opět bylo v létě hodně, bylo málo času. Zajda se pouze na otočku vypravil podívat na Želivku, která opět nezklamala svojí pohodovostí a pěkným prostředím a i výletem do Humpolce, kde stojí pomník legendárního Hliníka. Poté už pro většinu členů klubu následovala příprava již 12. ročníku Vrbna. Hlavní část příprav ležela opět na bedrech Standy, Jaromíra a Zajdy a soudě podle návštěvnosti a následných ohlasů, nastavená laťka se podařila udržet. Velkou měrou k tomu opět napomohlo počasí, které bylo stejně jako v minulých letech naprosto fantastické. 3 týdny po Vrbně bylo na řadě Lipno, kde proběhl tradičně pohodový sraz s vyjímečnou návštěvou centra a útrob přehrady Lipno. Za náš klub se zúčastnil pouze Zajda a opět odjížděl maximálně spokojen. Konec srazové sezony pro nás byla jako v minulých letech Pražská Trabantiáda, kam odjížděl Zajda a Jaromír. Sraz se z jednodenní akce rozrostl na akci celovíkendovou a o účastníky rozhodně neměl nouzi. Počasí nakonec také docela přálo,takže i poslední srazový víkend roku 2008 se vydařil. Kromě účasti na jmenovaných srazech byla hojná účast na závodech, kde byl náš klub výborně reprezentován posádkami teamu V&Z Motorsport.
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

 

Obrazek

2009 -
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Michal Slivoň, Zdeněk Kohout, Josef Kubeš

p1000336.jpg

p1000350.jpg

p1000222.jpg

2010 -
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Josef Kubeš

p1020085.jpg

p1020072.jpg

p1020926.jpg

2011 -
Členové : Leoš Ottenschlager, Vít Holkup, Radek Zajíc, Josef Čermín, Jaromír Zajíc, Veronika Komínková, Josef Kubeš

p1040703.jpg

p1050261.jpg

p1050366.jpg

 

Náhledy fotografií ze složky TRABI Club

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

jan.deklerck@yahoo.com

(Jan, 27. 10. 2023 11:30)

Dobrý den!
Prosím, 2 otázky:
- Jak se mohu stát členem klubu Trabant ?
- Můžete mi doporučit někoho, kdo může udržet můj Trabant? (nedaleko Horažďovice)

Nabídka pro trabantisty

(Peggy, 15. 5. 2015 9:57)

Vážení přátelé,

Naše společnost MEYRA ČR s.r.o. působí na českém trhu v oblasti zdravotních pomůcek již 24 let. Motto firmy zní: USNADNÍME LIDEM POHYB.

Byl to právě Trabant, první "plnohodnotný" automobil s automatickou spojkou a možností vestavby ručního řízení, který byl téměř půlstoletí mnohým našim spoluobčanům nedocenitelným pomocníkem a společníkem nejen na cesty do práce a k lékaři, ale také za zábavou i vzděláním a v podstatě nahradil nohy tisícům hendikepovaným až do konce minulého tisíciletí.

Naše společnost a Trabanti mají tedy něco společného: pomoc hendikepovaným. Proto se rozhodla naše společnost MEYRA ČR s.r.o. nabídnout členům Trabantklubů následující zvýhodněné podmínky, a to:

· - bezplatné poradenství v oblasti výběru zdravotnických pomůcek

· - slevu 10 % na sortiment společnosti MEYRA ČR s.r.o.

(slevy se nesčítají a nevztahují se na již zlevněné zboží a na úhradu poukazy zdravotních pojišťoven)

· - slevu 10 % na servis zdravotnických pomůcek, především invalidních vozíků

S některými předsedy Trabantklubů jsem již mluvila i osobně, nabídka se jim líbí.

POkud mi pošlete mailovou adresu, pošlu informační letáček s adresami všech našich poboček a logo firmy. Věřím, že pro vaše členy tato nabídka může být zajímavá. V případě jakýchkoliv námětů a dotazů neváhejte a obraťte se na mne.


S pozdravem Trabantům zdar!


Peggy Kýrová

Oddělení nákupu a logistiky



MEYRA ČR s.r.o.
Hrusická 2538/5, 141 00 Praha 4 - Spořilov

tel.: (+420) 272 661 273, 272 271 102
mob.: (+420) 724 036 930
e-mail: kyrova@meyra.cz
www.meyra.cz

honza.tuning@telenet.be

(Honza, 5. 12. 2010 15:26)

hello,
do you know Zdenek Kohout?
he was live in Katovice.
it was a friend from me and i was working on his Trabant.
i would like to know how it is with him and his Trabant. you can answer me on my mail adres. thank you very much.
Hans Wauters

dotaz

(Martin Lepič, 17. 11. 2010 16:13)

Dobrý den
koupil jsem trábika chtěl bych ale aby mi ho někdo jen prohlédl jestli je vše ok prošel TK ale víte jek to dnes je prosím jen o kontakt nebo tak.
Děkuji Martin Lepič

Dol???

(Leo, 12. 5. 2009 12:46)

Ta vesnice mezi Mužeticema a Lomem se jmanuje Důl. Ostudo !!!